joi, iulie 26, 2012

Budapesta-Dej

Înainte de a coborî la micul dejun am văzut buletinul meteo la televizor. Se prognozau ploi torenţiale cu mari căderi de apă, în estul Ungariei şi în Transilvania. Vestea era de-a dreptul îmbucurătoare, probabil pentru agricultori, dar nici într-un caz pentru călătorii cu maşina.

Am luat micul dejun, pentru mine moderat, iar pentru restul destul de consistent. Când conduc nu-mi place să fiu prea sătul.

Am împachetat, am depus bagajele în maşină şi am plecat. GPS-ul ne-a dus la Autostrada M3 şi ca şi în 2008 am rulat până la Debreţin (Jurnal de călătorie Iulie 2008 Ajungem în România).

Am sosit după destul de mult timp la punctul de frontieră Borş, din cauza unor drumuri înguste, care trec prin multe sate şi care la ora respectivă, erau deosebit de aglomerate.

Din Oradea am luat-o spre Cluj pe o şosea aglomerată, pe care nu se putea depăşi absolut de loc. Am oprit într-o parcare, pentru dezmorţire, după care am continuat drumul până la Piatra Craiului.

La restaurant am luat masa de prânz, alegând mâncăruri bihorene, care sunt foarte bine gătite aici .

Ajunşi în ţărişoară.

In parcarea...

Restaurantului.
După cafea ne-am îmbarcat şi am mers spre Cluj. Şoseaua a devenit un pic mai liberă şi după ce am traversat Clujul şi am intrat pe drumul Dejului, am ajuns acasă în condiţii excelente (nu chiar aşa de repede cum am povestit).

Cu bucurie am constatat că meteorologii unguri s-au înşelat în prognoza lor. Deşi ameninţaţi din belşug cu ploaie, n-am avut parte de ea decât în Austria şi la Regensburg. (Păcat mai ales pentru ultima!)

Ajunşi acasă.
Timarii şi-au luat maşina de la noi şi au plecat şi ei acasă. Cu asta s-a sfârşit Vacanţa din 2012.