joi, iulie 24, 2008

Ajungem în România

Am plecat devreme, cam pe la ora 7, pentru ca Mădălina să se întâlnească cu mireasa în Cluj la o oră rezonabilă.

Am oprit după trecerea frontierei în Austria să cumpărăm "vigneta" şi cu ocazia asta am luat şi micul dejun. Am mai oprit a doua oară în Austria aproape de graniţa ungurească, unde am luat motorină.

Când am ajuns în Budapesta Mihai a luat o decizie îndrăzneaţă: să mergem până la Debreţin pe autostrada M3, de acolo mai fiind apoximativ 50-60 de km până la Borş. Partea proastă este că Budapesta nu are centură în partea de nord şi de est, aşa că a trebuit să traversăm oraşul pe un drum necunoscut, pe care ne-am şi rătăcit la un moment-dat, dar în final am ajuns la M3.

Este cea mai nouă autostradă a Ungariei şi spre surprinderea noastră era foarte liberă. Am circulat cam cu 200 km/h ca şi în Germania. Tir-urile care vin din Ucraina preferă să meargă pe drumul naţional N4, care le duce în sudul Budapestei unde este centură şi le scoate la autostrada de Austria, evitând astfel traversarea capitalei.

Cei 50-60 de km până la drumul de Borş i-am parcurs tare greu, pe un drum inter-judeţean strâmt, cu multe curbe şi cu o circulaţie bară la bară. Am trecut repede frontiera, controlul fiind acum în partea românească.

Cam la 2-3 km de la frontieră ne-a oprit iar un poliţist (tot miliţian) care l-a amendat pe Mihai c-a depăşit viteza legală. Faptul în sine m-a enervat din nou şi în loc să mă bucur de sosirea în ţară, le-am dorit cele mai rele lucruri multor români şi mai ales acestor miliţieni, care stau la pândă pe o şosea cu două benzi pe sens şi liberă pe deasupra, în timp ce tractoare şi alte utilaje umplu şoselele cu noroi, sau căruţe şi biciclişti circulă noaptea fără nicio semnalizare.

Mihai a condus destul de energic pe drumul ultra-aglomerat Oradea-Cluj şi la ora 10 seara am ajuns în Cluj la cuscri. Aceştea ne-au aşteptat cu o masă festivă, cu multe bunătăţi. Mădălina a râmas la părinţi iar noi am venit atunci noaptea la Dej.

Ajunşi la Dej
Sărbătărim...

Evenimentul.

Noroc!
 Deşi calendaristic mai eram în concediu, acum s-a terminat vacanţa din 2008. Păcat!