sâmbătă, octombrie 03, 2015

Populaţia: 750000 locuitori
Data Sejur: 31 Ianuarie-7 Februarie 2015
Locuinţă: Hampshire Hotel Rembrandt Square

31 Ianuarie. Noaptea la ora 3 am plecat din Dej spre Aeroportul din Cluj. La ora 6 am zburat până la Munchen şi după o escală de 2 ore,  la Amsterdam.

Pe la ora 11 eram cu bagajele scoase şi pe Aeroportul Schiphol ne-am întâlnit cu Mihai, care ne aştepta. El a stat două săptămâni în Olanda cu treburi de la serviciu şi în ultima sa săptămână de sejur am venit şi noi aici să ne întâlnim.

Am mers împreună cu trenul până la Central Station şi apoi cu tramvaiul la hotel în Rembrandtplein. Până să primim camera ne-am dus în camera lui Mihai, care stătea şi el în acelaşi hotel.

În camera...

Lui Mihai.

La Mulţi Ani!

Noroc!
După ce am primit şi noi camera ne-am instalat şi am ieşit la o plimbare în vecinătate, în plină zonă centrală a oraşului.

Cu Amstelul şi Stopera.

Turnul Monetăriei.

Malul...

Amstelului.

După o cafea.

Cu Rembrandt...

Şi personajele din Rodul de Noapte.
Seara am ieşit la un restaurant grecesc, unde ne-am întâlnit cu Ducu şi cu Lali. Am băut ouzo, o băutură grecească, pe care am încercat-o şi în Thassos, apoi am băut şi ceva serios: un coniac Metaxa. Noi m mâncat o friptură grecească de viţel, după care a urmat un vin negru, destul de sec. A fost foarte potrivit!

Am revenit la hotel şi mai târziu ne-am culcat.

1 Februarie. După micul dejun am mers la Muzeul Van Gogh. Nefiind foarte departe am mers pe jos până în Piaţa Muzeelor.

Patinoar în Piaţa Muzeelor.

O parte din coada de la Muzeul Van Gogh.
După ce am stat mai bine de o jumătate de oră la coadă, o bună parte pe ploaie, ne-am văzut şi înăuntru. Am lăsat haine şi umbrele la garderobă şi pentru o vizitare temeinică şi de durată, am început cu restaurantul Muzeului. Mihai a fost încântat de varietatea şi calitatea gustărilor ce se găseau în acest restaurant de muzeu. În America există într-un asemenea local maximum trei feluri, din care nu lipseşte eternul hamburger.

În restaurantul Muzeului.
Expunerea tablourilor pentru vizionare era de astă dată modificată. Pânzele erau aşezate în săli după o anumită tematică (Autoportrete, Ţărani, Flori, etc), alături de tablourile lui Van Gogh fiind expuse şi tablouri ale altor pictori contemporani cu el, care se încadrau în aceiaşi temă. Eu fiind conservator, nu prea am agreat această nouă expunere. Aş fi preferat-o pe cea veche, în ordine cronologică. Am acordat o foarte mare atenţie pânzele noastre preferate, Floarea Soarelui (de la Amsterdam),  Casa Galbenă şi   Migdal în Floare. Poze nu am făcut în muzeu, pentru că nu este voie, ca şi în anii precedenţi de altfel.

După ce am ieşit de la Van Gogh  ne-am dus în Leidseplein  la o tersă în aer liber, dotată deasupra meselor cu radiatoare de căldură, astfel încât clienţii să poată rezista frigului de afară.

După o foarte scurtă escală la hotel am mers pe jos  în Cartierul Roşu  la restaurantul chinezesc  New King.  Cum am mai spus şi în alte rânduri este restaurantul în care, eu personal, am mâncat cea mai bună mâncare chinezească în lungul existenţei mele. Mâncarea a fost excelentă, dar prea multă pentru mine. Mihai a mâncat mai mult, dar nici el nu a putut să-şi mănânce toată porţia.

Mâncarea...

La...

Restaurantul...

Chinezesc.
2 Februarie. Am mers, ca şi în fiecare an, să vizităm cartierul cuprins între Podul Albastru  şi  Magere Brug.  Acum acesta este foarte aproape de hotelul nostru.

Pe Podul Albastru.

Spatele statuii.

Cu locotenentul.

Cu căpitanul.

Între locotenent şi archebuzier.

Lângă căţel.

Cu Turnul Monetăriei.

Palatul Regal...

Din Dam.
Seara am ieşit toşi trei la un restaurant iranian tot din  Cartierul Roşu.

3 Februarie. Am hotărât să mergem să revedem  Osdorpplein  şi strada  Tussenmeer,  zonă în care nu am mai fost de câţiva ani buni. Am luat Tramvaiul 1, dar am uitat că acesta nu intră în  Piaţa Osdorp, ocolind-o cu o staţie înainte de ea. Aşa că a trebuit să revenim pe jos la traseul cel bun. A fost distractiv, având în vedere că timpul era frumos.

Pe linia Tramvaiului 1.

Cu Araucaria.
Am sosit cu tramvaiul la hotel şi am aşteptat să sosească Mihai de la birou.

Camera...

De la hotel.

4 Februarie. Fiind ziua mea de naştere am mers la Rijksmuseum.  De la ultima vizită din 2012, reparaţiile s-au terminat şi muzeul poate fi vizitat în întregime.

Muzeul Imperial.

Rondul de Noapte.

În sala Rondului de Noapte ereu expuse şi alte tablouri cu aceiaşi temă, prezentarea companiilor de gardă ale unor soldaţi-cetăţeni din  Amsterdam.

Compania Slabă de F.Hals şi P.Code.

Compania Districtului XVIII de Govert Flink.
 La vizitarea muzeului din 2012, reparaţiile nefiind terminate, erau expuse numai Capodoperele. Acum, dacă doreai să vezi un anumit tablou, ghidul audio nu te ajuta cu nimic. La Muzeul Van Gogh  era suficient să tastezi pe Ghid  numărul pânzei dorite şi îţi apărea etajul şi sala unde era expusă.

Natură Moartă cu Păun de Rembrandt.

Lăptăreasa de Johannes Vermeer.

Portret de nuntă de Frans Hals.
 Ne-am întors pe jos la hotel.
Homo Sapiens non...

Seara am mers toţi trei la un  Restaurant Argentinian  din apropiere, situat lângă  Cinematograful Taschievici,  unde am sărbătorit cea de-a 69-a aniversare, a mea bineînţeles.

5 Februarie. Am mers cu tramvaiul 2 în Belgieplein unde am făcut şi unele cumpărături.

Belgieplein.

Stânga sus...

Apartamentul lui Mihai.

După cumpărăturile...

Făcute la Dirk.

Dreapta sus intrarea la Mihai.

În drum spre hotel ne-am oprit în  Piaţa de Flori  la cafeneaua  Studio 2,  a cărei clienţi fideli am fost în ultimele zile. Nici nu mai trebuia să comandăm, că venea cafeaua cu frişcă şi  Heinekenul Medium.

Piaţa de Flori...

Văzută de la o masă din Studio 2.

Seara am fost acasă la Ducu şi la Lali şi am stat până după ce s-a culcat micuţul Alex.

6 Februarie. Betty a insistat să mergem în  Kalverstraat  ca să probez ceva cadou de ziua mea.

La hotel...

Cadoul de ziua mea.
7 Februarie. Mihai a plecat din hotel pe la 6 dimineaţa, pentru că pe la ora 8 avea avion spre  San Francisco.

Noi am părăsit hotelul la ora 11 şi am mers cu tramvaiul în  Central Station.  De aici am luat trenul la aeroport. Am intrat într-un restaurant de la ultimul etaj şi am aşteptat să treacă vremea.

În Central Station.

Aeroportul...

Schiphol.

La ora 5 PM am decolat spre Munchen, unde am ajuns după mai puţin de o oră şi jumătate de zbor.

Imediat după miezul nopţii am aterizat pe aeroportul din Cluj.