luni, iulie 14, 2008

Dam - Bloemendaal

Înainte de a ne scula noi, Mihai şi Mădălina au plecat deja la serviciu.

Împreună cu Timarii am pregătit un bogat mic dejun şi fiind Ziua Naţională a Franţei, am găsit un post românesc care transmitea la televizor parada lor militară. În fundal, foarte încet, se auzeau comentariile crainicului francez, care erau dublate de o "fătucă" de-a noastră care ne spunea cum a fost, cum este şi cum va fi vremea la Paris şi alte idioţenii care nu aveau nicio legătură cu ce se întâmpla pe ecran. Aducând elogii la adresa respectivei televiziuni şi la mămica crainicei (ba chiar şi la crainică însăşi), am abandonat proiectul nostru şi am ieşit în oraş.

Am mers prima dată în Piaţa de Flori, de unde am cumpărat, atât noi cât şi Timarii bulbi de lalele.

În...

Piaţa de Flori.
Cu plasele după noi am mers pe Kalverstraat, cu consemnul drastic ca doamnele să nu stea mai mult de 20 de secunde în faţa vreunei vitrine şi cu absoluta interdicţie de a intra în vreun magazin.

Am ajuns în Dam şi de acolo pe o străduţă de unde Rodi a vrut să cumpere o cruce de bronz, să o facă cuiva cadou. Preţul fiind prea ridicat a renunţat la idee şi am hotărât să luăm masa pe aici pe undeva, dar afară pe trotuar.

Am găsit loc la terasa unui restaurant tot chinezesc, dar nu aşa de celebru ca cel de aseară. Chelnerul care ne-a luat comanda ne-a sfătuit să nu ţinem camerele de fotografiat pe masă, că în zona asta "se fură tovarăşi"!

Pe...

Trotuar...

La un...

Restaurant...

Chinezesc.

Lângă Dam.
Mâncarea chinezească a fost destul de gustoasă, fără a atinge nivelul celei de ieri.

După masă ne-am mai plimbat prim Dam, printre tinerii care stăteau pe treptele monumentului, sau chiar pe pavajul rudimentar al pieţii.

Am luat apoi tramvaiul de la staţia din faţa marelui magazin Magna Plaza şi în mai puţin de o jumătate de oră am ajuns acasă.

Magna Plaza.
Timarii au mai ieşit să-şi vadă vilele de pe canal, pentru ultima dată, pentru că mâine plecau. Cu ocazia aceasta au făcut şi câteva poze cu împrejurimile din cartierul New Sloten, unde stă Mihai.

Imagini din...

Cartierul...

New...

Sloten.

Sau pe olandeză.

În parc.
După ce au venit Mihai şi Mădălina am cinat şi Mihai a propus să mergem la mare la Bloemendaal. Am mers cu două maşini şi Mihai a ales un drum printre nişte vile superbe. Când am ajuns la mare, tocmai apunea soarele şi toată marea la orizont era roşie.

La Marea Nordului.

Cu...

Soarele...

La...

Apus.

Faleza...

Din Bloemendaal.
Ne-am plimbat pe plajă, având grijă să nu ni se umple pantofii de nisip şi bineînţeles am făcut o mulţime de poze, atât noi, cât şi Timarii.

Pe plajă.

Am plecat spre Amsterdam încă pe lumină şi am mers pe nişte străzi interioare ale staţiunii, unde din nou am văzut alte vile la fel de superbe ca şi spaţiile verzi dintre ele. S-a înserat numai după ora zece când am ajuns acasă.

Timarii trebuiau să meargă cu trenul la Koln, de unde luau un avion pănă la Cluj, unde ajungeau la ora 15 ora României. Cum pentru avionul lor care pleca în jurul orei 12, nu era niciun tren direct Amsterdam - Koln şi trebuia să schimbe patru trenuri, am hotărât să-i ducem noi până la Aeroportul din Koln. Despre asta am vorbit numai cu Rodica, care a uitat să-i spună lui Ghiţă. Acesta a aflat de proiect numai acum seara când ne-am întors acasă de la mare. Bucuros, în mai puţin de un sfert de ceas a dat "indicaţii preţioase Rodicăi" şi bagajele au fost gata.