sâmbătă, octombrie 24, 2015

Populaţie: 70800 locuitori
Data Sejur: 11, 12 August 2004
Locuinţă: Hotel Etap

11 August. După ce am trecut pe sub estuarul fluviului Escaut  prin tunelul de la Terneuzen destul de repede am ajuns în Belgia.  Ne-am dus pe un drum care urma coasta  Mării Nordului.  Într-un loc am lăsat maşina pe acostament şi ne-am dus pe plaja, destul de plină la ora respectivă.

Pe o splendidă vreme de vară am oprit în  Oostende,  un oraş pe malul mării unde m-am simţit, nu ştiu de ce, extraordinar de bine. Am vizitat catedrala  Sfinţii Petru şi Pavel,  precum şi Portul de Agrement.

Oostende.

Portul de Agrement.

Catedrala...

Sfinţii...

Petru şi Pavel.
Am continuat drumul, am trecut în Franţa şi am ajuns în  Dunkerque,  oraşul în care ne vom caza peste noapte.

Dunkerque este cunoscut după bătălia din 1940, când aliaţii au reuşit, profitând de neglijenţa germanilor, să evacueze în  Anglia  300000 de soldaţi, chiar dacă armamentul lor a fost abandonat. Atunci aviaţia germană a bombardat oraşul provocând numeroase distrugeri. Câţiva ani mai târziu Dunkerque a fost bombardat masiv de aviaţia engleză, astfel că la sfârşitul războiului era distrus în proporţie de peste 70%. A urmat o perioadă de reconstrucţie care s-a terminat pe la începutul anilor 1960.

Am reuşit să găsim hotelul, să ne instalăm şi apoi să ieşim în oraş la un restaurant. După cină ne-am plimbat, ajungând şi în port.

Primăria.

În...

Port.
12 August. Aveam planificat să ne deplasăm pe coasta  Canalului Mânecii  până la  Fecamp.  Prima oprire am făcut-o la Calais.