marți, decembrie 08, 2015

Populaţia: 77000 locuitori
Data sejur: 18-20 Decembrie 2011
Locuinţa: Hotel Merlot

18 Decembrie. Toţi patru, însoţiţi evident de Clara am plecat pentru câteva zile pe Valea Napa,  cu scopul de a degusta vin din cele mai celebre podgorii ale  Californiei  şi chiar ale  Statelor Unite. Am mai fost în zonă la 24 iulie 2010 şi am scris atunci despre producţia de vin de aici şi despre turismul viticol care se practică, făcând ca valea să fie al doilea dintre cele mai vizitate locuri din California.

Am mers spre  San Francisco, am trecut  Podul Golden Gate  şi am oprit în orăşelul  Sausalito,  aflat foarte aproape de piciorul nordic al Podului, pe malul  Golfului.

În timpul  Prohibiţiei  localitatea era celebră prin barurile şi restaurantele clandestine unde se consumau băuturi alcoolice. Pe durata celui de-al  Doilea Război Mondial  în  Sausalito  era un şantier naval unde se asamblau nave militare. După război navele militare scoase din uz au fost depozitate în oraş  în apele Golfului.  Prin anii 1960 apare în  Statele Unite Mişcarea Hippy şi mai mulţi membri ai ei au ocupat abuziv aceste nave şi au făcut din ele locuinţe. Astfel  Sausalito  a devenit unicul  oraş plutitor  din zona  Golfului San Francisco.

Astăzi orăşelul are aproximativ 7000 de locuitori, locuinţele plutitoare au cam dispărut, odată cu hippy-ştii şi s-au construit vile elegante pe dealurile ce mărginesc Golful.  Locuinţele sunt foarte scumpe şi chiriile foarte mari. Venitul pe cap de locuitor este unul din cele mai mari din  Statele Unite.

Am trecut...

Podul Golden Gate

1,2,3, Hop!

Prin Sausalito

Golful San Francisco

Se apropie Crăciunul

Părăsind Sausalito  am continuat drumul spre  Valea Napa.  Am hotărât să vizităm alte domenii viticole decât în urmă cu mai bine de un an. Ajunşi în vale am constatat că deşi este iarnă, datorită climei uscate şi calde, vegetaţia se prezintă ca la un început de toamnă. Această climă mediteraniană, relieful locului, precum şi compoziţia solului, fac ca strugurii cultivaţi pe cei 35 de kilometri ai văii să fie de cea mai bună calitate

Înainte de a trece la degustări am luat masa într-un restaurant din  Alsina,  unde friptura de vacă se făcea la grătar cu jar din lemne.

În drum spre Valea Napa

Printre vii

Masa de prânz la Alsina

Cu Epi

Am vizitat trei vinării din regiunea  Saint Helena  unde am degustat seturi de câte 10 vinuri. Nu ştiu de ce dar din fiecare set, primul degustat mi se părea mai bun. După ce s-a întunecat şi asta se întâmpla înaintea orei 5 PM, am mers în sudul văii, chiar în oraşul  Napa  unde aveam hotelul care se numea  Merlot.  Ne-am instalat în apartamentul din hotel şi apoi ne-am dus la un restaurant din complex unde am cinat.

Înainte...

De culcare

19 Decembrie
. Am avut norocul de a prinde o vreme splendidă pentru vizitarea altor vinării de pe vale.

Micul dejun

Un deal...

Ca la Guga

Degustarea șampaniilor

Păcat că ne-au dat câte puțin la fiecare

Căldură de mai în decembrie

Un castel pe un vârf de deal

După vizitarea altor vinării mai din nordul  Văii  am revenit la hotel şi am luat cina tot la restaurantul de ieri.

Camera bunicilor de la Merlot Napa

Jacuzzi

20 Decembrie. După micul dejun am părăsit hotelul şi în drum spre casă am mai făcut degustări la câteva vinării din sudul văii.

Înaintea micului dejun

La revedere, Merlot Napa!

Altă vinărie

Acum în grădină

Tot cu Epi

Sosesc grătarele

Am ajuns acasă pe la ora când se însera. În oraş nu mai era atmosfera aia de primăvară târzie, ci se simţea că vine cât de curând Crăciunul.