miercuri, iulie 22, 2015

Populaţia: 1600000 locuitori
Data Sejur: 11, 12 Decembrie 2004
Locuinţă: Airporthotel Vienna

11 Decembrie. Am ajuns, venind de la Praga, la Viena în jurul orei 21. Am găsit hotelul, care este situat foarte aproape de aeroport. Este un hotel care, faţă de cel din Praga, putem spune că-i de-a dreptul luxos.

Camera.

Baia.
Ne-am culcat în condiţii absolut omeneşti!

12 Decembrie. Am luat micul dejun în Restaurantul Hotelului, care era împodobit ca pentru Crăciun. Nu lipsea nici bradul. Micul dejun a fost foarte bogat, cum este el de obicei în Austria.

Ne-am luat bagajele şi am coborât la microbus.

Aşteptăm microbusul.
Am mers în plin centrul Vienei, unde şoferul a parcat autobusul şi noi trebuia să revenim la ora 14.

Am vizitat în Palatul Hoffburg, Muzeul de Istorie. În drum spre muzeu, am trecut pe lângă o capelă unde se desfăşura o slujbă. Am intrat înăuntru şi am văzut că era o slujbă catolică, unde printre preoţi erau si doi episcopi. În mod neaşteptat, slujba era în limba latină. Am văzut apoi, în muzeu, o expozitie de arme albe, unele de luptă, altele foarte luxoase de paradă, datând din timpul întregii existenţe a Sfântului Imperiu.

Cu statuia Mariei Tereza.

Palatul Hoffburg şi...

Statuia Împăratului Leopold.

Bijuterii...

Ale...

Habsburgilor.

Leagănul fiului lui Napoleon.

Palatul Hoffburg.

Plcând de la palat, ne-am plimbat pe bulevardele pietonale până la Catedrala Sfântul Ştefan.

Cofetăria Mozart.

Sfântul Ştefan.

S-a făcut foarte frig.
Deşi prezentarea la autobus a fost stabilită pentru ora 14, frigul a făcut ca, încet-încet toată lumea să vină mai repede la respectivul vehicul, astfel încât la ora 13 am putut să plecăm spre Ungaria. Am făcut pe drum câteva opriri şi eram pe teritoriul maghiar, când la Radio Bucureşti se anunţa prognoza rezultatelor alegerilor prezidenţiale, turul al II-lea, care au avut loc în această zi. La început l-au dat câştigător pe Năstase, apoi Băsescu a tot recuperat din handicap, până a trecut în frunte. În prostia noastră, neştiind ce se va întâmpla, majoritatea dintre noi s-a bucurat.

Am ajuns la Cluj în jurul orei 1 din noapte. Ghida a coborât şi noi am urmat drumul spre Dej. Am remarcat ce frumos era luminat Clujul în aşteptarea Crăciunului.

Ajunşi în Cluj.

Opera.

Lumini de Crăciun.

În jurul orei 2 am ajuns acasă.