miercuri, iulie 08, 2015

Populație: 35000 locuitori
Data Sejur: 1-2 oct;  8-9 oct  2016
Locuință: Alfold Hotel&Etterem  Szolnoki ut 15/A

1 Octombrie. Am plecat din Dej în jurul orei 9. Am traversat Clujul și nu am oprit decât la Piatra Craiului, unde ne-am luat cafeaua.

La Piatra Craiului.

Un espresso bun.

Am continuat drumul, am intrat pe splendida șosea de centură a Oradei și am ajuns destul de repede pe teritoriul Ungariei, unde ni s-a făcut controlul vamal.

Am mers până în Puspokladany, de unde am intrat pe drumul național N4. Fiind sâmbătă, pe drum circulau puține camioane și acesta nu era prea aglomerat. Circulația foarte intensă din vară a făcut ca pe drum să apară niște șănțulețe pe acolo pe unde trec roțile. Drumurile din România, Dej-Cluj și Cluj- Oradea sunt mai bune acum decât N4.

Am făcut o mică staționare într-o parcare de pe marginea șoselei, pentru o relaxare, apoi ne-am continuat drumul.

Într-o parcare pe N4.

Următoarea oprire a fost la benzinăria din  Fegyvernek, unde am mai oprit și în luna mai.

La benzinărie.

Cu aceeași tufă în luna mai.
A făcut fructe.

Prețuri la carburanți.
După ce am trecut de intrarea în Szolnok, drumul N4 netrecând prin oraș, am intrat pe un drum de o categorie mai joasă care ne-a dus la Cegled. Această zi de octombrie a fost foarte frumoasă, temperatura apropiindu-se de 30 de grade.

Ne-am instalat la hotel, într-o cameră cu mobilier mai vechi, dar cu un pat bun.

Mașina...

Parcată sub fereastra camerei.

Balconul camerei.

Pe...

Balcon.
Am încercat să ne uităm la televizor, dar programele neinteresante au făcut să ne culcăm mai devreme decât de obicei.

2 Octombrie. Pe la ora 8 am coborât pe terasa restaurantului și am luat micul dejun.

În cameră am împachetat cât am putut de repede. Am introdus pe GPS traseul spre Praga și am coborât la mașină.
Imagini...

Din...

Cameră.

Am ieșit din oraș și ne-am continuat drumul pe N4 și apoi pe cel care duce la Autostrada M5. După câțiva zeci de kilometri am intrat pe  M0, centura  Budapestei,  care este acum gata pe această porțiune și apoi pe  M1,  autostrada care duce spre  Viena  și  Bratislava.

Am oprit într-o parcare în Ungaria, în dreptul localității  Gyorujbarat,  ca să mai scăpăm de greutatea unor forinți pe care-i aveam sub formă de monede.

Cafeaua.

Mașina

Sosește relaxată.
În apropierea orașului Mosonmagyarovar am părăsit M1 și am luat-o spre Slovacia.

GPS-ul indica că vom ajunge la hotelul din Praga înainte de ora 14, oră la care începea sejurul. Am hotărât atunci că va trebui să oprim o dată și în Slovacia.

Am oprit într-o parcare din apropierea localității Sekule de unde am cumpărat o hartă a Pragăi.

Cu harta.

Pe lângă...

Sekule.
Autostrada a devenit la un moment dat din beton și a început să ne scuture la fiecare rost de îmbinare. Deși nu văzusem tabla indicatoare știam că suntem în Cehia. Aici nu s-a putut cumpăra vinieta online, așa că va trebui să ne oprim la prima benzinărie.

8 Octombrie. Venind din Slovacia am intrat pe M1 îm proximitatea orașului Mosonmagyarovar și ne-am dus spre Budapesta. În Ungaria era soare, lucru apreciabil după atâtea zile cu nori și ploaie. S-a întâmplat să oprim la o parcare tot din apropierea localității  Gyorujbarat, dar de pe celălalt sens de mers.

Soare.

Plăcinta cu vișine.

Câte o cafea.

Bineînțeles espresso.

Mai bună decât cea din Cehia.
În apropierea Budapestei am trecut de pe M1 pe M0 și apoi pe M5. Am oprit la parcarea unde se află Pensiunea Venus, ca să ne mâncăm gulyas leves, pe care îl conzumăm întotdeauna când trecem pe aici.

Am putea comanda și fără meniu.

A sosit!

Multă...

Iute...

Și fierbinte.

La următoarea ieșire am părăsit autostrada și am mers la Cegled, la același hotel ca și săptămâna trecută. Aici recepționera ne-a dat exact aceeași cameră ca și atunci.

În hotel

Pentru a putea supraviețui și aici mergea încălzirea. Prognoza meteorologică indica pentru mâine dimineață 3 grade la  Cegled.

În restaurantul hotelului s-a sărbătorit până târziu o zi de naștere, care pe noi nu ne-a deranjat, participanții distrându-se într-un mod decent.

9 Octombrie. Am coborât să mâncăm, acțiune care acum nu se mai putea desfășura pe terasă din cauza frigului. Am luat loc în sala încălzită a restaurantului și ni s-a servit un mic dejun bogat și variat. Eu am mâncat numai mezelurile și am băut un ceai. Betty a combătut și pentru restul familiei.

Mașina după ce a înnoptat afară.

Strada privită din balcon.

Aceeași stradă.
Am împachetat și am dus bagajele la mașină.

Mașina pregătită.

Hotelul.

Intrarea hotelului.
Am trecut de pe drumul județean pe N4 și la prima pompă am făcut plinul, în jurul localității Szajol . Te tot traseul Dej-Praga și retur consumul mediu a fost de 6,2 litri de motorină pe suta de kilometri.

Am rulat neîntrerupt, am ajuns la Puspokladany, aici am trecut pe N2 și pe o șosea relativ necirculată am ajuns la controlul de frontieră, care se făcea acum la Borș.

A fost un deliciu să ocolim Oradea pe șoseaua ei de centură, dar toate lucrurile frumoase au un sfârșit și am ajuns la Drumul Clujului. Aici se circula în coloană de 10-20 de mașini conduse de câte un camion, (deși era duminică).

Nu am mai oprit la Piatra Craiului, am continuat drumul și ajunși la Negreni, ne-am dat seama că acum se ține Târgul de Toamnă. Toate acostamentele, precum și unele curți ale oamenilor erau pline de mașinile vânzătorilor sau ale cumpărătorilor de la târg. Circulația era dirijată de polițiști.

Intrăm în Negreni.

Mii de mașini.

Poliția e cu noi!

Așa să tot fii dirijat!

Noi, cei de pe sensul spre Cluj am mers continuu, deși cu o viteză mică. Pe sensul spre Oradea se staționa și asta pe o distanță de aproape 20 km.

Am ajuns într-un sfârșit la Cluj,  l-am traversat, am mers pe drumul  Dejului  și apoi am sosit cu glorie acasă.

În...

Curtea...

Casei.

Între flori.

Le priește vremea mai rece.

Vacanța aceasta la Praga, dacă stau să mă gândesc, a fost foarte plăcută, atât cele două drumuri, dus și întors, de câte o mie de km fiecare, cât și vizitarea unuia dintre cele mai frumoase orașe ale Europei.