marți, august 11, 2015

Populaţia: 5700 locuitori permanenţi
Data Sejur: 13-17 Martie 2007
Locuinţă: Goldener Stern Hotel

13 Martie. A doua zi după căsătoria civilă a lui Mihai cu Mădălina, am plecat din Amsterdam cu două maşini, Peugeot-ul lui Mihai şi Volkswagen-ul lui cuscru Mircea. În prima se aflau tânăra şi matura dintre familiile Cadariu: Mădălina, Mihai, Betty şi Radu. În cea de-a doua erau matura  şi viitoarea tânără familie Mudure, respectiv Mela, Mircea, Moni şi celălalt Mihai.

Prima oprire am făcut-o în Germania în parcarea Hunxe-West, unde am luat micul dejun. Eu şi Betty ne-am oprit aici pentru prima dată, dar pe partea opusă a autostrăzii, la Hunxe-Est ne opream frecvent când mergeam spre Olanda. Ne odihneam şi făceam ultimul plin.

În Germania...

La Hunxe-West.

Pe parcursul celor peste 1000 de km, câţi erau până la Abtenau, am trecut pe lângă oraşele Koln, Frankfurt pe Main, Munchen, după care am trecut în Austria şi peste vreo jumătate de oră, de la graniţă, am ajuns la hotelul Steaua de Aur, destinaţia noastră.

Am ales această staţiune pentru că în împrejurimi se mai putea schia, deşi primăvara s-a făcut simţită şi aici.

Ne-am instalat în cele patru camere rezervate prin internet şi imediat am coborât la masa de seară.

Ajunşi la Abtenau (Maturii).

Tinerii.

La Goldener Stern.

Manneken Pis.

Camera de la hotel.

14 Martie. Dimineaţa, de pe balconul camerei se vedeau câteva culmi ale Alpior, încă înzăpezite.

Ne aflăm...

Pe balconul camerei.
 Am ieşit jos la restaurant şi am luat micul dejun. După asta am vizitat orăşelul în jurul hotelului.

Prin împrejurimi.

Pe trotuar...

La o cafea.

Cu...

Alpii...

În fundal.

Ne-am urcat în maşini şi ne-am dus să vedem starea pârtiei de la Russbach, aflată cam la 25 km de hotel.

Zăpada este numai pe pârtie.

Dintre noi...

Nu schiază...

Nimeni.

Cercetăm...

Şi...

Prospectăm.

În tinereţe când schiam...

N-am fost pe asemenea pârtii.

Tunuri pentru zăpada artificială.
De la Russbach am mers în Salzburg. Ne-am plimbat prin oraş, dar principalul punct al programului a fost vizitarea castelului care domină oraşul. Era o splendidă zi de primăvară.

În Salzburg.

Monument protejat.

Castelul care domină oraşul.
Spre trenul cu cremalieră.

În...

Harta sitului.

Din nou jos în oraş.

Spre parcare.
Am revenit la hotel, unde după masa de seară am jucat cărţi. Cred că n-am mai jucat din liceu.

15 Martie. Copiii au plecat la pârtie imediat după micul dejun. Am mers şi noi, dar ceva mai târziu.

Alpii...

De pe balcon.

Cafeaua pe trotuar.

I-am întâlnit acolo şi în timp ce ei schiau, noi am luat loc la un fel de terasă, chiar la baza pârtei. Toată lumea a mai luat câte o cafea. Eu m-am dus la un bar în aer liber şi am cerut un coniac. După ce a căutat destul de mult timp, a găsit sticla şi m-a servit. Precis că era o băutură pe care puţini clienţi o cereau.

Pe pârtie...

La...

Russbach.

Cu un coniac.

Ce bun a fost!

Dar s-a terminat.

Mama pe pârtie.
 Am mers împreună cu Betty şi cu Mela cu gondola până în vârf.

Spre cota 1450.

După coborâre.
La răscruce...

De pârtii.
Noi am plecat spre hotel, după un timp, iar tineretul a mai rămas să schieze.

În parcare.

La maşină.
16 Martie. Copiii au mers la schiat, mai puţin Mădălina. Noi ceilalţi am plecat la Salzburg să vizităm încă o mică parte din oraşul lui Mozart.

Am găsit ...

Loc de parcare plătit cu...

Bani mărunţi

Statuia lui Mozart.

Pod peste Salzah.

Pe lângă râu.

Magnolie înflorită.
Am vizitat Casa lui Mozart, unde nu mai erau expuse mobilierul şi instrumentele muzicale ale compozitorului. Acelea au fost luate de creditori imediat după moartea artistului. Întemeitorii muzeului le-au completat cu altele din acea perioadă. Pe tot parcursul vizitei în căştile ghidului audio, comentariul asupra exponatelor era pe un fundal de muzică de Mozart.

Casa Mozart.

În parcul din faţa casei.

Am continuat vizita pe jos şi am ajuns la grădinile din jurul Palatului Mirabell, construit în stil baroc la începutul secolului al XVIII-lea.

În parcul Mirabell.

Palatul în fundal.

Mircea la Fântâna lui Pegas.

Palatul în dreapta.

Urcate pe decor.

Aleea copacilor tunşi.
Pe treptele palatului a fost filmată scena în care Julie Andrews şi copiii cântau Do, Re, Mi în filmul Sunetul Muzicii. Eu şi Betty eram atunci studenţi, în timp ce cuscrii erau încă elevi de liceu, iar Mădă nu era deloc..

Am revenit la Abtenau, unde după masa de seară am organizat o mică agapă cu ocazia ultimei nopţi petrecute la Goldener Stern.

17 Martie. După ce ne-am trezit ne-am făcut bagajele şi ne-am luat la revedere de la priveliştea din balconul camerei.

La...

Revedere.
Am luat micul dejun, după care ne-am reaşezat în maşini: tineretul într-a lui Mihai, iar maturii într-a lui Mircea. Până în împrejurimile Salzburg-ului am mers împreună. Ne-am despărţit apoi, ei mergând la Amsterdam şi noi spre Linz, Viena, Budapesta, Cluj şi Dej.