vineri, ianuarie 04, 2008

British Museum şi plimbare prin Londra

Ne-am trezit şi ne-am făcut toaleta de dimineaţă până s-a luminat de ziuă.

Vedere din cameră.
Primul punct al vizitei a fost British Museum. Am ajuns acolo tot cu metroul şi am mers la sălile cu exponate din Egiptul Antic, din Babilon, din Asiria, din Grecia şi din Roma.

British Museum.

Egiptul.

Templu Ionic.

Odihna.

Frescele Parthenonului.

Expoziţia teracotelor chinezeşti.
Deşi le-am vizitat în fugă, am admirat, printre altele, în cele două ore, imensele statui ale faraonilor, basoreliefurile asiriene şi frescele Parthenonului. Ca şi la Galeriile Naţionale şi la muzeu intrarea este gratuită. Cinste englezilor!!!

După British Museum am hotărât să facem un tur al Londrei cu omnibusul. Întrebând un şofer de taxi, acesta ne-a spus că turul începe din Piccadilly Circus, deci ne-am dus acolo şi chiar din staţia de metrou am cumpărat bilete.

Ne-am dus la omnibus şi un funcţionar care se acupă de tur ne-a luat biletele şi ne-a dat fiecăruia o pereche de căşti. Acestea au devenit proprietate particulară şi urma să le introducem în prizele aflate în dreptul fiecărui scaun, de unde să ascultăm comentariul într-o limbă dorită.

Turul Londrei cu omnibusul.

Frig, dar se merită!
Eu şi Betty ne-am aşezat pe pasarela descoperită, iar Mircea în faţă unde era un parbriz şi era închis din trei laturi. Aparatul de ascultat nu funcţiona în franceză şi nici în alte limbi înafară de engleză şi italiană. Am ascultat comentariul în limba fraţilor noştri latini. Am înţeles destul de bine unde ne aflam şi câteva date importante despre monumentele pe lângă care treceam.

Am traversat Tamisa peste vreo şapte poduri, inclusiv Tower Bridge, am trecut din nou pe lângă statuia lui Nelson, pe la Big Ben, pe la Palatul Buckingham, pe la Hyde Park şi în final prin Regent Street ne-am întors în Piccadilly Circus.

Arteziana din Trafalgar Square.

Nelson.

HMS Belfast.

Din nou Ochiul.

Şi Big Ben-ul.

Îmi place clima londoneză.

Hyde Park.

Din nou pe Regent Street.
Deşi nu a fost o zi tocmai călduroasă, a fost plăcut pe pasarelă, geaca roşie şi căciuliţa galbenă de schi, şi-au plătit banii. În biletul cumpărat era inclusă şi o călătorie cu vaporul pe Tamisa, dar timpul  nostru limitat şi întunericul care deja s-a lăsat, nu ne-a permis să beneficiem de ea.

După un tur prin Piccadilly Circus ne-am urcat în metrou să mergem acasă.

Caii din Piccadilly Circus...

Cu interpuşi...

Şi fără.
În drum spre hotel am mai intrat pe la Tesco, am cumpărat câte un pui şi o şampanie. Am cinat la hotel şi ce a mai rămas din pui l-am împachetat pentru micul-dejun de a doua zi.