vineri, martie 20, 2015

Populația: 750000 locuitori
Data sejur: 1-9 Ian 2019
Locuință: Warmondstraat 196

1 Ianuarie: Când a sosit Anul Nou tot cerul orașului era brăzdat de artificii și se auzeau continuu pușcături. Am ciocnit cu Bibi câte un flut de șampanie, urându-ne reciproc un An Nou Fericit!

Am rămas în continuare cu șampania, pentru că nu mai puteam mânca. Am procedat până aproape în ultimele minute ale anului care tocmai trecuse. După ce am terminat sticla ne-am dus să ne culcăm și am dormit adânc în pofida detunăturilor, destul de zgomotoase, din stradă.

Când ne-am trezit, pe la ora 10, toți ceilalți dormeau, iar noi nu i-am auzit când au venit acasă.

Am luat, mai întâi noi, micul dejun, apoi fetele și în final Mihai și Mădă. A urmat apoi un program de voie, cum se întâmplă după o noapte mai cenușie și abia pe la ora 16 ne-am pus la masă.

Fiind Sfântul Vasile eu am fost cel sărbătorit. Am început cu o șampanie Moet-Chandon, în timp ce toată familia mi-a cântat La Mulți Ani. Am continuat cu mâncare (printre altele și sarmale) iar în final am încheiat ceremonia tot cu șampanie, de astă dată Veuve Clicquot.

Pe post de aperitiv

Mulți ani trăiască!

Adela

Pe post de digestivo

S-au potrivit, amândouă fiind brute
După ce s-a întunecat ne-am făcut un fel de siestă, culcându-ne cu adevărat pe la miezul nopții.

2 Ianuarie. Fetele s-au obișnuit cu vacanța, așa că se scoală abia pe la ora 8 și 30. Au luat micul dejun după aproximativ o oră.

Micul dejun

Bibi pune...

Frișca în cacao

Detaliu
După ora 11 Mădă și Bibi s-au dus cu fetele la coafor, unde li s-a scurtat foarte puțin din păr.
La coafor

Clara este aranjată

Evaluare

Rândul Adelei

Se scurtează puțin

Gata
După coafor s-au dus toate patru la biblioteca fetelor, căci era ziua în care trebuia făcut schimbul de cărți.

La bibliotecă

În sala de lectură

Se înregistrează automat

Cărțile luate pentru acasă
4 Ianuarie. La cină am avut raclete. Există un aparat prevăzut cu două plite de fontă și o mulțime de sertărașe, toate încălzite electric. Când plitele sunt fierbinți se pun pe ele felii de carne mai grasă, brânză, cartofi și legume (brocoli, vinete, sparanghel, etc). Când s-au fript se mănâncă cu pâine și întreaga combinație este hrănitoare și are un gust plăcut. După ea merge foarte bine vinul roșu.

Adunați...

În jurul aparatului

Fiecare...

Se servește

Până este sătul

Vinul de la sfârșit

Chateauneuf-du-Pape

6 Ianuarie. După o mică gustare de la prânz, Mădă s-a dus cu fetele la film, o variantă recentă a lui Mary Poppins (Mary Poppins Returns 2018). Cam pe la ora 16 ne-am dus și noi cu tramvaiul spre Dam. De acolo trebuia să mergem, pe jos, până la New King unde să le întâlnim pe ele și apoi să ne luăm împreună cina cu mâncare chinezească.

Înainte de stația Dam le-am văzut pe toate trei urcându-se în tramvaiul nostru, așa că am mers împreună la restaurant.

La restaurantul chinezesc...

New King

Am mâncat, ca și altă dată, supă, pui, porc și legume, dar nu am fost în prea mare formă, neputând conzuma toată mâncarea pe care am comandat-o.

S-a înserat atunci când am traversat Cartierul Roșu spre Dam, de unde am luat tramvaiul până aproape acasă.

Aici partea feminină a familiei s-a pus și a despodobit Pomul de Crăciun. Au luat instalațiile electrice, beteala și globurile și le-au depozitat pentru Crăciunul următor.

Se desface Pomul de Crăciun

Metodic

Brățara Adelei

Depozitate pentru Crăciunul următor
Bradul a fost dus în stradă pe abrupta scară olandeză și pus alături de alți pomi, pe toți urmând mâine să-i ridice gunoierii.

S-a eliberat spațiul
Cetina care s-a scuturat pe jos a fost aspirată numai a doua zi.

7 Ianuarie. Dimineața la ora 7 le-am trezit pe fete, pentru că era prima zi de școală, după vacanța de mai bine de trei săptămâni.

Le-am pregătit micul dejun, le-am ajutat să se îmbrace și la ora potrivită Mihai și Mădă le-au dus la școală cu bicicletele.

După prânz ne-am dus cu tramvaiul în Dam. Pe o ploaie fină ne-am amestecat și noi în mulțimea turiștilor din piață.

Cu Monumentul Național

Cu Palatul Regal

În continuare am mers pe strada comercială Kalverstraat și destul de repede am reușit să facem cumpărăturile. Am străbătut întreaga stradă și pe la Turnul Monetăriei am intrat în Piața de Flori.

Pe aglomerata...

Kalverstraat

Cu cumpărăturile

În piață ne-am oprit la Studio 2 să ne luăm cafeaua și respectiv berea.

La Studio 2. În Piața de Flori

La masă

Turnul Monetăriei

Cu Espresso Macchiato

Și Heineken
Am venit acasă tot cu Tramvaiul 2.

8 Ianuarie. Noi am rămas acasă să facem bagajele, iar Mihai a dus fetele la școală. Împreună cu alți doi părinți au însoțit-o pe doamna învățătoare și clasa Clarei într-o excursie prin oraș, unde au jucat un joc, căutând niște indicații, după care au găsit diferite clădiri din Amsterdam. Totul ar fi fost foarte frumos, dacă nu bătea un vânt cu o viteză de peste 50 km/h.

O parte...

Din clasa Clarei

În Nieuwmarkt

Cu Doamna Învățătoare

Cu castelul

Din Piața Nouă
Noi am cam împachetat aproape tot, urmând ca mâine dimineață, înainte de plecare, să definitivăm bagajele.

Bagajele
La cină Mădă a pregătit un biftec de vită cu cartofi și ciuperci.

Biftecul

9 Ianuarie. Am pregătit fetele, pentru ultima dată în sejur, înainte de a merge la școală. Ne-am luat rămas bun și ele au plecat cu Mădă.

Pe la ora 9 am coborât cu bagajele și Mihai ne-a dus cu mașina la aeroport. Ne-a lăsat la Plecări și el s-a întors acasă.

Am mers la ghișeul Companiei Lufthansa și am predat bagajul de cală. Am zburat la Cluj cu escală la Frankfurt.

Pe Aeroportul Schiphol

Din Amsterdam

La Poarta B 17

Burduful prin care vom intra în avion

Așteptăm îmbarcarea
Ne-am îmbarcat cu o mică întârziere și am așteptat decolarea.

În avionul...

De Frankfurt

Airbus
Deși am plecat cu o mică întârziere am ajuns la timp pe Aeroportul din Frankfurt, al doilea ca mărime din Europa.

Am ajuns la un restaurant din apropierea porții de îmbarcare B 33. Am mâncat câte o porție de cârnați bavarezi cu varză și eu am băut o bere. Betty s-a uitat din întâmplare pe telefon și a văzut că Lufthansa ne anunța că s-a schimbat poarta și zborul se va face de la B 56. Ne-am dus acolo și am așteptat, apoi ne-am îmbarcat.

Așteptăm

Avionul...

De...

Cluj
Am plecat cu o întârziere de 40 de minute, dar a recuperat din ea. La Cluj am aterizat numai cu 10 minute peste program.

Aici era iarnă: -4 gr C și zăpadă. Cu autobusele am ajuns în aeroport, am făcut controlul de frontieră și ne-am recuperat bagajul de cală.

L-am întâlnit pe Adi care ne-a dus cu mașina la Dej, unde am ajuns cu ceva înainte de ora 20.

Acasă era plăcut și cald. Am mâncat, ne-am despachetat și pe la ora 23 ne-am culcat în patul nostru confortabil.

10 Ianuarie. Când ne-am sculat erau -10 gr C. Exista o diferență față de Amsterdam, unde în ultimele zile erau +8 gr C!

Acasă e iarnă

Strada...

Islaz

Curtea curățată
Va trebui să facem cumpărături și să gătim.